Internet mnohým z nás každý deň uľahčuje život, či už rýchlym prístupom k informáciám, alebo ako prostriedok komunikácie s najbližšími. Prečo ho teda nevyužiť ako nástroj aj tých menej príjemných povinností, akými sú rôzne úradné úkony. Turčianske Teplice spustili v apríli 2009 ako prvé na Slovensku inivatívny projekt Digitálneho mesta, ktorý sa stretol s mimoriadne pozitívnymi reakciami a v tom istom roku získal niekoľko významných ocenení (IT Projekt roka, cenu ITAPA v kategórii Nové služby, alebo Zlatý erb).
Dnes umožňuje elektronické mesto Turčianske Teplice vybaviť až 13 rôznych agend z pohodlia domova - od prihlásenia psa do evidencie, oznámenia o verejnom podujatí, ohlásenia drobnej stavby, až po výkaz dane za ubytovanie. Tieto služby občanom ponúka prostredníctvom portálu civitas.sk, ktorý zároveň využilo mesto v roku 2011 na realizáciu prvého elektornického prieskumu verejnej mieny v rámci Slovenska, ale aj štátov V4. V eReferende mohli občania vyjadriť svoj postoj k investičným akciám mesta, čo mnohí s nadšením aj urobili. Elektronický prieskum verejnej mienky predstavuje obrovský krok vpred k priamej demokracii a komunikácii s občanmi. Za túto aktivitu získalo mesto cenu ministra hospodárstva za Inovatívny čin roka 2011.
Podobné aktivity v elektronickom prostredí sú hudbou budúcnosti, ktorej prvé tóny si môžeme vychutnať už dnes. Elektronické služby môže samospráva poskytovať len v medziach aktuálnych zákonov, ktoré sa však stále posúvajú vpred, smerom k občanom. A Turčianske Teplice spolu s nimi. Ak môže ísť malé kúpelné mesto príkladom veľkomestám, aj Žilinský kraj môže ísť príkladom tým väčším. A presne o to mi ide.