reklama

Kúpele ako nástroj nátlaku a vydierania

Ľudia často vyhlasujú, že nerobiť rozdiely je samozrejmosť, ale keď sa s teóriou stretnú v praxi, nie sú tým až takí nadšení. Už som si takpovediac zvykol, že ak istým osobám neurobíte po vôli, neštítia sa vyrábať nezmyselné problémy a pseudokauzy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Koncom minulého roka mesto Turčianske Teplice schválilo VZN o miestnych daniach. Dali sme priestor obyvateľom i podnikateľom a návrh prešiel bez pripomienok. Slovenské liečebné kúpele začali od apríla 2012 odvádzať mestu iba daň za návštevníkov, ktorým nebola poskytnutá kúpeľná starostlivosť, ale len prechodné ubytovanie. Táto položka činila v apríli 2012 čiastku cca 186 €, v priemere však odvádzali kúpele mestu mesačne 15 000 €. Situáciu sme sa snažili riešiť vzájomnou komunikáciou, ale vedenie kúpeľov na naše otázky z neznámych príčin nereagovalo, ba naopak nám poslalo výzvu na vrátenie takmer 500 000 €, ktoré návštevníci mesta zaplatili ako daň za ubytovanie mestu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nevyštudoval som síce cestovný ruch, ale domnievam sa, že Slovenské liečebné kúpele poskytujú v prvom rade možnosť kúpeľného relaxu a starostlivosť a nielen obyčajné prechodné ubytovanie. Za toto tvrdenie mi bola doručená výzva, aby som sa v priebehu 10 dní verejne ospravedlnil, pretože som necitlivo napadol občiansku česť a ľudskú dôstojnosť JUDr. Trstenského a Ing. Ďurinovej.

Celá situácia by mi pripadala nanajvýš smiešna a absurdná, keby dlh voči mestu nedosiahol k dnešnému dňu už čiastku cez 200 000 €. Ide o nemalé peniaze, ktoré potrebujeme k zabezpečeniu chodu mesta a vylepšovaniu života našich občanov i návštevníkov mesta. Ak si však vedenie spoločnosti myslí, že ma takýmto spôsobom pritlačí k múru, veľmi sa mýli. Nie som ochotný robiť voči niekomu ústupky aj za cenu, že sa celá kauza bude roky ťahať slimačím tempom po súdoch, ako to už u nás na Slovensku býva zvykom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako v prípade Sklených Teplíc a nezlomného prístupu pána starostu Ľubomíra Meliša, ktorý prvýkrát namietal nezaplatenie dane za ubytovanie v roku 2008. Máme máj 2013, mesiac Lásky a porozumenia, a vieme, že jeho dlhoročná snaha nevyšla navnivoč, čo je až hrdinský počin. Najvyšší súd SR rozhodol, že túto daň sú kúpele povinné mestu zaplatiť.

Som rád, že aj v tejto našej banánovej republike, kde bohatí a mocní sú presvedčení, že môžu všetko, raz za čas môže vyhrať slušnosť a spravodlivosť.

Michal Sygút

Michal Sygút

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sedem rokov som primátorom Turčianskych Teplíc. V tomto roku som sa rozhodol kandidovať na župana Žilinského samosprávneho kraja. Chcem písať o tom, že aj v našej krajine sa dá postaviť voči tým, ktorí si myslia, že môžu všetko. A byť v tom úspešný. Chcem písať aj o tom, že i v kríze sa môžete rozvíjať a pritom sa nezadlžovať. Chcem na príkladoch ukázať, že ak to ide v Turčianskych Tepliciach prečo by to nešlo aj inde? Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu